Rosa oktober 2023 - Wow

Under oktober uppmärksammas bröstcancer i hela världen. Vi i Bröstcancerföreningen Malmöhus är inget undantag. Häng med nedan på några av aktiviteterna från Rosa oktober 2023.

Publicerad 27 november 2023

2023-10-07 Rosa dagen, Quality Hotell Hyllie - Biskvier många

7 oktober - Rosa dagen

Vi inledde oktober med en stor träff på Quality hotell i Hyllie för oss medlemmar. Föreläsningar, umgänge, god mat och traditionsenligt lotteri. Några av oss deltog sedan på panelsamtal i Lund och Malmö efter visning av filmen Hypermoon där regissören Mia Engberg skildrar minnen och livet i samband med sin bröstcancerdiagnos.

2023-10-07 Rosa dagen, Quality Hotell Hyllie - Salen med deltagare

2023-10-07 Rosa dagen, Quality Hotell Hyllie - Högsta vinst i lotteriet. Tavla - Fuck Cancer. Konstnär Linda Zackrisson (även foto)

2023-10-07 Filmvisning med panelsamtal - Hypermoon

14 oktober - Bord på köpcenter i Malmö

Varje år är vi i kontakt med olika köpcenter för att kunna ställa upp våra bord och informera om bröstcancer. Vi säljer våra härliga rosa produkter, samtalar med folk och sprider uppmärksamhet om bröstcancer.

2023-10-14 BCF har bord och försäljning under Rosa oktober - Hansa, Malmö

21 oktober - HK Malmö, Baltiska hallen

Vi besökte handbollsklubben HK Malmö under en av damlagets matcher i Baltiska hallen. Vi träffade laget och naturligtvis ställde vi upp vårt bord för att sprida uppmärksamhet om bröstcancer.

2023-10-21 HK Malmö Damer A, Baltiska hallen - Gruppbild med damlaget

26-27 oktober - SOTA Bröstcancer 2023

Vartannat år hålls SOTA Bröstcancer - en konferens för att till vårdpersonal sprida aktuella resultat från forskning om och kring bröstcancer. Denna gång hölls den i Uppsala och vi var med. Konferensen avslutades med att författaren Kristina Sandberg framförde ett utdrag ur sin bok "En ensam plats".

2023-10-26 SOTA konferens Uppsala (26-27 oktober 2023) - Författare Kristina Sandberg med Birgitta Henriksson på piano